Komu zlecić sprzątanie biura we Wrocławiu?

Jeszcze 50 lat temu przeciętna osoba sprzątająca zatrudniona na stałe w firmie spędzała 40 godziny tygodniowo, wykonując prace porządkowe, z których najwięcej czasu zabierało sprzątanie biur i innych pomieszczeń. Dzisiaj, kiedy znacznie więcej osób pracuje, na sprzątanie firmy i wszelkie inne prace porządkowe poświęcamy maksymalnie około 6 godzin tygodniowo. Czy to oznacza, że pracujemy w większym brudzie, albo zmniejszyły się nasze wymagania dotyczące warunków higienicznych, jakie jesteśmy w stanie zaakceptować? Wydaje się, że jest raczej przeciwnie. Inaczej organizujemy przestrzenie w naszych firmach, kupujemy mniej bibelotów, które wymagają stałej troski i korzystamy z usług ludzi i firm, które zajmują się zawodowo sprzątaniem. Dla wielu rodzin czas wolny od pracy nie jest tym, który chcą poświęcić na sprzątanie. Zmieniły się też nasze priorytety i kiedy mamy wybierać pomiędzy opieką nad dziećmi i zwierzętami domowymi, znalezieniem czasu na relaks lub sprzątaniem firmy, to ostatnie często schodzi na dalszy plan.

Podobnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o nasze firmy i sprzątanie biura Wrocław. Coraz więcej czynności związanych ze sprzątaniem są w stanie wykonać automaty sprzątające, a te, których nie można im powierzyć, łatwiej jest zlecić firmom, które takie usługi wykonują. Zamiast tracić czas pracy specjalisty na odkurzanie i ścieranie kurzu, lepiej jest zlecić to komuś. Wysoko opłacany specjalista niech zajmuje się tym, na czym zna się najlepiej i niech zarabia pieniądze.

Pozostaje tylko kwestia, komu zlecić sprzątanie biura Wrocław, skoro we Wrocławiu i okolicach jest tak wiele firm, które oferują swoje usługi. Zanim wpiszesz w Google „usługa sprzątania biur we Wrocławiu”, musisz wiedzieć, czego szukać. W końcu nie chcesz zapraszać do swojej firmy przypadkowych ludzi! Czytaj dalej, aby dowiedzieć się najważniejszych rzeczy, których należy szukać w firmach oferujących usługę sprzątania.

Jak powierzyć sprzątanie biura Wrocław właściwej firmie?

Rozpocznij wyszukiwanie, prosząc o polecenia od rodziny i przyjaciół. Z jakiej usługi sprzątania domu korzystają? Czy są zadowoleni z pracy, jaką wykonała dla nich firma oferująca sprzątanie biura Wrocław? Na kolejnym miejscu po osobistych rekomendacjach są recenzje i referencje, które znajdziesz w Internecie. Przejdź do trybu online i sprawdź Google, Facebook i inne lokalne witryny z recenzjami w Twojej okolicy. Nie polegaj wyłącznie na referencjach ze strony internetowej firmy — koniecznie sprawdź także witryny z recenzjami innych firm. Gdy będziesz badać różne usługi sprzątania, szukaj opinii, które mają pozytywne rzeczy do powiedzenia na ich temat.

Liczą się przede wszystkim:

  • Solidność
  • Profesjonalizm
  • Punktualność
  • Zdolności komunikacyjne
  • Etyka zawodowa
  • Umiejętności czyszczenia

Żadna firma nie jest idealna, ale powinieneś zobaczyć ogólny wzór pozytywnych recenzji. Pamiętaj, że jedna negatywna recenzja od niezadowolonego klienta niekoniecznie wystarczy, aby zdyskredytować całą firmę. Dodatkowa wskazówka – oznaką dobrej firmy oferującej usługi sprzątania jest reagowanie na opinie.

Samo sprzątanie biura Wrocław nie wystarczy

Już od pierwszego e-maila lub rozmowy telefonicznej powinieneś czuć dobry kontakt. Firma, której zlecisz sprzątanie biura Wrocław, musi nie tylko znać się na rzeczy, ale przede wszystkim uzyskać Twoje pełne zaufanie. Zanim więc podpiszesz umowę i zajmiesz się organizowaniem sobie zdobytego dzięki tej firmie wolnego czasu, skorzystaj z pierwszego kontaktu, aby poznać ich działalność.

Zapisz listę pytań, które możesz zadać, na przykład:

  • Jak ustalane są stawki (wg usługi, godzinowo, ryczałtowo)?
  • Czy Twoja firma jest ubezpieczona od ewentualnych wyrządzonych szkód?
  • Jak długo firma jest w biznesie?
  • Czy ktoś w firmie sprawdza przeszłość zatrudnianych pracowników?
  • Jakich środków czyszczących firma używa (i kto je dostarcza)?
  • Kto przyjdzie do firmy?

Zwróć uwagę nie tylko na ich odpowiedzi, ale także na sposób, w jaki się komunikują. Czy wydają się ciepłe, przyjazne, autentyczne? Czy poczujesz się komfortowo, umożliwiając tej osobie dostęp do swojej firmy?